Pieczone awokado z fasolką, jajkiem i boczkiem

Pieczone awokado z fasolką, jajkiem i boczkiem

Śniadanie na ciepło, wbrew pozorom wcale nie musi być czasochłonne. Składające się z takich składników, jest absolutnie wskazane na dobry początek dnia. Awokado to bogate źródło dobrych tłuszczów omega – 6. Zawiera dużo potasu i cennych dla zdrowia witamin z grupy B. Dzięki czemu działa dobroczynnie na układ nerwowy i usprawnia pracę mózgu. Jajka to kolejny super produkt! Prawdopodobnie najbardziej odżywczy produkt jaki istnieje. Zawarte w nich wszystkie niezbędne aminokwasy, świetnie są przyswajalne przez nasz organizm. Duże ilości białka oraz witamin z grupy D, E, K, B6, a także sporo wapnia i cynku. Żeby było jeszcze smaczniej dodajemy boczek i fasolkę w sosie pomidorowy. Na koniec odrobina szczypiorku i ostrości, jeśli ktoś lubi. Tłuste, pełnowartościowe, sycące i pyszne….. śniadanie lub kolacja!

Składniki:

2 dojrzałe awokado
1 puszka (420 g) pieczonej białej fasolki w sosie pomidorowym
50 g surowego wędzonego boczku
4 jajka
pół papryczki chili
szczypiorek
czarny pieprz
sól

Przygotowanie:

Boczek pokroić w plastry, wysmażyć z tłuszczu na suchej patelni, schłodzony pokroić w paski. Do naczynia żaroodpornego wyłożyć fasolkę z puszki. Awokado przepołowić, wyjąć pestkę, oddzielić od skórki. Z każdej połówki wydrążyć nieco miąższu, tak aby po wbiciu jajka, żółtko nie wypłynęło. Posypać paskami boczku, posolić i popieprzyć jajko. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180ºC na 15 minut.

avokado na śniadanie

Jeśli wolicie jajko całkowicie ścięte przytrzymajcie nieco dłużej. Przed podaniem posypać szczypiorkiem i płatkami papryczki chili (można pominąć, jeśli nie lubicie ostrości). Serwować można z ulubionym pieczywem, grzankami lub jak ja z grillowanymi na chrupko trójkącikami pełnoziarnistej tortilli.

śwniadanie

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *